mcmc
Laporan Aktiviti

E-SUKAN: KELAS KESEDARAN & SARINGAN MOBILE LEGEND BANG BANG

TARIKH01 MAC 2025
MASA9.30am- 1.00pm
PESERTA24 Orang

Tujuan:

  1. Mengenal pasti tahap ketagihan pelajar terhadap permainan.
  2. Memantau kesan permainan terhadap prestasi akademik dan tingkah laku pelajar.
  3. Mengelakkan pengaruh negatif seperti kecanduan atau gangguan sosial.
  4. Mendidik pelajar tentang penggunaan teknologi yang seimbang.
  5. Meningkatkan kesedaran ibu bapa dan guru mengenai impak permainan kepada pelajar.
  6. Memastikan pelajar mengutamakan pembelajaran berbanding permainan.

Aktiviti: Podcast “Kepentingan Kesihatan dalam e-Sukan”

  1. Perbincangan kesan permainan terhadap kesihatan fizikal (postur tubuh, mata, dan jantung).
  2. Pentingnya rehat dan senaman untuk mengelakkan masalah kesihatan.
  3. Kesejahteraan mental dan cara menguruskan stres akibat permainan.
  4. Tips mengimbangkan masa antara e-sukan dan pembelajaran.
  5. Kebaikan e-sukan seperti meningkatkan kemahiran kerjasama dan strategi.
  6. Sumber sokongan bagi pelajar yang menghadapi masalah ketagihan atau kesihatan.

*GAMBAR DISINI*